لطفا خودتان را معرفی کنید و شمه ای از بیوگرافی تحصیلی و هنریتان را بفرمایید

سر آغاز گفتار نام خداست
که رحمت گر و مهربان، خلق راست
مرضیه علیخانی ، متولد 4 تیر 1380،  کارشناس رشته ژنتیک، نوازنده و مدرس ساز های دف و دایره و تنبک هستم. بنده فعالیت خود را از سال 1392 شروع کردم و در محضر اساتید بزرگی همچون استاد احسان قدمی دف و تنبک را فرا گرفتم، نزد استاد بهروز قهاری دف و دایره و برگزاری کنسرت با دو گروه هوران و فروزان به سرپرستی استاد بهروز قهاری و استاد سیاوش عبدی در برج آزادی تهران در سال 1396، دارنده ی لوح سپاس از وزارت ارشاد شهرری در سال 1395 در اجرای هنرجوهای نمونه ی مجموعه فرهنگسرای ولاء، همکاری با گروه دفینه بند به سرپرستی استاد بهروز قهاری و ضبط کلیپ

نظرتان درباره موسیقی چیست؟

موسیقی مانند یک جلا دهنده ی روح عمل میکند و هر اندازه ای که بیشتر در دنیای موسیقی بروید روحتان بیشتر جلا میگیرد. هنرجوهایی که در این راه قدم گذاشته اند باید بدانند موسیقی فقط سرگرمی در اوقات فراغت یا نواختن در مجالس نیست بلکه موسیقی غذای روح است و شما هر چه بیشتر در آن غرق شوید روح خود را سرشار از آرامش و حال خوب میکنید

چه توصیه ای برای هنرجویان موسیقی دارید؟

یک نوازنده ی موسیقی باید درک این موضوع را داشته باشد که بدون تلاش و تکرار و تمرین نتیجه ی مطلوبی حاصل نمی‌شود پس ، صد البته اول باید علاقه به موسیقی باشد و بعد از آن پشتکار تا نتیجه ی دلخواه حاصل گردد.
به رفتار بدن خودتان اعتماد کنید.بدن شما به شما خواهد گفت که چه زمانی بهترین زمان ممکن برای تمرین کردن شما است.اگر بدن شما در بالاترین سطح انرژی باشد آن وقت است که تمرین نتایج مفیدی برای شما خواهد داشت.

به نظر شما مدت زمان تمرین هنرجویان در روز چقدر باید باشد؟

مقدار تمرین روزانه هنرجویان از 1 ساعت تا 8 ساعت متغیر است.یک نوازنده حرفه ای ممکن است برخی اوقات تا روزی 8 ساعت هم تمرین کند.”کیسین” اسطوره جهانی پیانو روزی 8 ساعت تمرین می کرد.در یک برنامه تلویزیونی مجری برنامه از او سوال کرد:آیا تصور نمیکنید با 8 ساعت تمرین روزانه دیگر وقتی برای زندگی و کارهای دیگر باقی نمی ماند کیسین با لبخند جواب داد:”زندگی من در همین 8 ساعت خلاصه می شود”.

 کلام آخر؛ 

در آخر قدردان زحمات بی دریغ استاد بزرگوارم احسان قدمی هستم که همواره من را به سوی موفقیت وا داشته و همیشه در کنار آموزش موسیقی به بنده درس اخلاق و زندگی ام فرا خوانده.
و درخواست حمایت از هنرمندان موسیقی را دارم خواستار این هستم که جایگاه هنر و هنرمند حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید