کتاب «حاصل عمر» اثر استاد محمد اسماعیلی رونمایی می شود

به گزارش پایگاه خبری جهان موسیقی به نقل از سایت رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه‌ برنامه رونمایی از کتاب «حاصل عمر» اثر استاد محمد اسماعیلی هنرمند پیشکسوت موسیقی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

«حاصل عمر» عنوان کتابی است شامل آثار استاد محمد اسماعیلی که در شش دهه گذشته ساخته و نواخته شده است. در مراسم رونمایی از این اثر ارزشمند، دف نوازی توسط احسان قدمی، دو نوازی سنتور و تمبک و گروه نوازی توسط گروه تمبک در دو بخش شامل آثار ایشان و قطعاتی از کتاب حاصل عمر توسط دست اندرکاران نشر اثر اجرا خواهد شد.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند روز جمعه 30 اردیبهشت ساعت 17 به فرهنگسرای اندیشه در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، بوستان اندیشه حضور پیدا کنند.

محمد علی اسماعیلی متین متولد ۴ شهریور ۱۳۱۳در تهران. تحصیلات خود را در دبستان رازی و دبیرستان پیرنیا گذراند. مشوقین اصلی و اولیه وی در راه موسیقی دایی‌هایش مرتضی و مصطفی گرگین زاده بودند. آشنایی وی با استاد حسین تهرانی از سال ۱۳۳۰ شروع شد که دوران فعالیت جدی هنری وی است. و در سال ۱۳۳۷ با معرفی استاد تهرانی در ارکسترهای وزارت فرهنگ و هنر از جمله گروه همنوازان تنبک به رهبری استادش شروع به فعالیت نمود و در سال ۱۳۴۳در سمت هنرآموز هنرستان موسیقی ملی به جانشینی استاد خود به آموزش پرداخت. در سال ۱۳۴۵سرپرستی گروه تنبک نوازان وزارت فرهنگ و هنررا بر عهده گرفت که ۱۲ سال فعالیت این گروه همراه با ۱۵ قطعه بر اساس ریتمهای ایرانی است که در کنسرت‌های خارج از کشور اجرا شده است. معروفترین این قطعات قطعه رونما است که بر اساس یکی از داستان‌های اصیل ایرانی بیش از ۲۰۰ بار بر روی صحنه اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری جهان موسیقی،

دیدگاهتان را بنویسید